Darkest Dungeon
Накратко
Това е доста предизвикателна, готическа, походова, ролева игра (1) за стреса от пълзенето в тъмници (2). Ще поведете банда герои в рискован поход, справяйки се с изумителен брой опасности за тях, и по-лошото - безмилостен щурм на тяхната психическа издръжливост! На 150 метра под земята не само ще се сблъскате с невъобразими врагове, а с глад, болести и стрес от връхлитащата тъмнина …
Darkest Dungeon не е игра, в която всеки герой побеждава с лъскава броня и усмивка. Това е игра на компромиси, почти сигурна смърт и героични постъпки.
- turn-based RPG
- dungeon crawling
Плюсове
- Походова - може да обмисляте и планирате всеки ход и седмица безкрайно дълго.
- Атмосфера - типична готическа и тъмна.
- Приятна графика - почти без анимации, но пък с отлично нарисувани герои, чудовища и предмети.
- Отлично озвучена - точно каквото се очаква от заглавието.
- Стил на игра - безкрайно много комбинации и възможности за преиграване с различни герои/предмети.
- Малки числа - дали говорим за живот, щети, лекуване или статистики, всички числа са малки и лесни за четене.
- Информацията в самата игра е оскъдна. Трябва да се чете допълнително (wiki, reddit)
- Има твърде много произволен шанс да стане/падне всичко.
- Ограниченият инвентар в тъмниците е по-скоро минус.
- Ниският контрол при избора на герои е досаден. Може да се наложи чакане със седмици за някой по-смислен или силен.
Играта е завладяваща. Макар и с осоновната информация в нея, wiki-то е пълно с подробности. Няколко вечери уж "правя 1 мисия и лягам", а се усещам чак след 2-3 и вече съвсем ми се спи
Най-дразнещо беше, че тъкмо като стегна някой герой, почне да плющи здраво гадините и … вземе да се зарази със сифилис. А междувременно докторът ми си лекува стреса в бардака например. Въобще това постоянно лекуване на чудатости, зарази, стрес, или пък заключване на полезните неща, е досадно и дразнещо.
Жертването на герои лично за мен е минус - мразя да ми умират хора, а тук практиката е да се жертват често. Купуваш нови (в общия случай са слаби), пращаш ги на мисия, а ако се върнат, си е бонус, ако пък умрат - нищо.
За хора с повече свободно време, играта е чудесна. Може да се убият стотици часове, без да се бърза, да се развива стратегия. Трудна, като има възможност и още по-мъчна да стане, но може и да се облекчи. Колкото и да се оплескат нещата (на нормална трудност), че дори всички да умрат, пак може да се прогресира, понеже сградите в града си запазват нивата, а голяма част от героите и без това са ресурс.
Твърде дълго, не го прочетохте
Дайте шанс на играта. Получи награда за най-добро RPG за 2016 от PC Gamer и има над 1 милион продадени копия