Ако сте запознати донякъде с играта, ето няколко основни неща, които да правите и прогресирате:
- Пуснете си "Elective Mode".
- Качете герой на 70-то ниво.
- Цъкате изцяло в Adventure Mode.
- Намирате куба (Акт 3, горе, дясно).
- Правите малко баунтита за материали.
- Кубирате най-ценните за класа предмети.
- Правите малко рифтове, събирайки ключове и DB.
- Насочвате се към г-рифтовете и следите МЕТА-та.
- Като намалеят ключовете или материалите за куба - обратно към последните 2 стъпки.
- Ако играете Hardcore, задължително ползвайте пасивка за втори живот (cheat Death)!
Въведение (Intro)
Светилището (Sanctuary) е под обсада от демонични създания и се нуждае от герои. Ще се отзовете ли?
Diablo III е завладяваща RPG-игра за PC, Mac и конзоли. Предлага избор между 6 класа герои, наричани още нефилими (nephalem) - рожби на демони и ангели. Всеки от тях има своите силни и слаби страни в боя.
Има два режима на игра - Softcore & Hardcore. При първия смъртта на героя не е фатална - съживявяте се при последния пункт (checkpoint). При вторият обаче това се наказва със загуба на героя и екипировката му.
Ако търсите място, където убиването на чудовища, намирането на все по-добри предмети и усъвършенстване на уменията е основна цел, то сте попаднали на правилното място.
Кампания (Campaign)
Важно: Отворете "Option," секция "Gameplay" и сложете отметки на "Show Advanced Tooltips" & "Elective Mode". Добре е да сложите отметка и на "Show Tutorials".
Силно препоръчвам да изиграете поне веднъж кампанията с един/любим клас. Така, в процеса на бавно напредване, ще може по-добре да усетите плюсовете и минусите му. Този метод е подходящ и в когато сте решили да тествате нов тип герой. Придържайте се към трудности Normal, Hard, Expert.
Променяйки пасивните и активните умения (skills), напредвайки през задачите, убивайки гадини, ще трупате опит (experience/exp), а с него и нива. Важен тип чудовища за гоблините, убиването на които носи по-добри награди.
Препоръки: Как да тествате дали дадена трудност е подходяща: ако успявате да убиете гоблин, значи сте подготвени.
След достигане на ниво 70, започвате да трупате друг тип нива, наречени парагони. Те ще ви предоставят допълнителна възможност за подсилване на някой атрибут на героя.
Ако все пак кампанията ви е скучна, може да помолите някого да ви преведе набързо през вдигането на нива от 1 до 70 (т.нар. boost или power-leveling).
Приключенски режим (Adventure Mode)
Реалната игра започва след като преминете кампанията. Тогава се отключва този режим, където предизвикателствата и наградите са още по-големи.
Според различните предмети, които сте придобили, може да се ориентирате към няколко варианта за екипировка и набор умения, засилвайки цялостно героя. Запознайте се и с възможностите в куба на Канай.
Важно: Освен злато, тук ще намерите и Blood Shards (шардове) - валута за купуване на предмети от Кадала, която се върти около обелиска за рифтове в градовете.
Важно: Ценен ресурс за куба е Death's Breath (DB), които падат от елити.
Препоръки: Придържайте се към такава трудност, че чудовищата да умират сравнително бързо - с няколко удара при обикновените и под минута при елити. Torment I - Torment X (или T1-T10) са предпочитаните тук.
Препоръки: С шардове купувайте брони, а само в краен случай бижута или оръжия. Следете техния брой и ги харчете разумно.
Придружители (Followers)
По време на приключенията, ако нямате група, може да повикате на помощ някой от трите помощника - тамплиер, разбойник, чародейка. Може да ги екипирате с оръжие и бижута, както и един специфичен за всеки от тях предмет (реликва).
Препоръки: Комбинация от пръстена Unity и реликвата за безсмъртие на помощника, както и същия пръстен в героя, намалява понесените щети с 50%.
Занаятчии (Artisans)
Те също са трима и ще помагат при екипирането на героите:
- Ковачът ще срещате най-често. При него може да правите брони и оръжия, както и да разрушавате предмети до ценните им съставки, с които пък ще да направите нови и по-силни такива. При трошене камъните в предмета се запазват.
- Бижутерът е майстор на пръстени, амулети и камъни. При него може да комбинирате по-слаби камъни, увеличавайки силата им. Ще помогне и при премахването на сложени вече камъни, без да трошите предмета. Тук може да изковете и силните Hellfire амулети, предлагащи 5-ти пасив за героя.
- Мистичката пък предлага възможност за модифициране (enchant) на едно свойство на предмет. Ако имате нещо почти перфектно, тук е мястото да го засилите. Тя може също да променя външния облик на оръжие, шлем, броня, панталони, ботуши, нараменници и ръкавици (трансмог/transmog), а при продавачите в градовете има и различни бои за оцветяването им.
Баунтита (Bounties)
Те са малки задачи във всеки акт и сигурен източник на ценните за куба на Канай материали. Дават и сравнително полезни предмети. След покриването на 5-те задачи в даден акт, получавате торбичка с наградите.
Важно: На голямата карта (копче M + zoom out) винаги има едно баунти с бонус. Там торбичките са две. Завършете първо него и след това се насочете към следващото с бонус. Повтаряте процеса докато завършите всички, след което може да рестартирате и започнете отново. Бонус-актовете се сменят всеки час.
Препоръки: Завършвайте ги на трудност Т7 (по 4 материала в торбичка) или Т10 (по 5).
Рифтове (Nephalem Rifts)
В тези случайно генерирани карти (Rifts или нормални рифтове), пълни с всевъзможни чудовища, ще получите още повече награди, опит, злато и предмети. Пазителите им (Rift Guardians или RG) има шанс да пуснат Greater Rift Key (ключ), с който да отидете на още по-предизвикателните Greater Rifts (GR, големи рифтове, г-рифтове, ГР).
Препоръки: Правите ги на възможно по-голяма трудност, като е добре да се приключват в рамките на 5-6 минути. Ако се затруднявате, намалете трудността.
Г-Рифтове
Това е т.нар. end-game (крайна игра). Тук трудността е неограничена, а наградите и опитът - най-големи. Целта е в рамките на 15 минути да се убият достатъчно много врагове и пазителя. След успех имате право да вдигате нива на легендарни камъни и да се подсилите за още по-големи предизвикателства.
Важно: Самостоятелен рекорд тук носи увеличаване на максималния брой шардове по формулата:
максимален брой шардове = 500 + ниво ГР * 10
Важно: Тук е задължително да следите МЕТА-та - набор умения и предмети за всеки клас, необходим за максимално представяне и рекорди в класацията.
Препоръки:
- Малки ГР (под 5 минути) - за бързо качване на камъни (поне 13-14 нива над нивото за 100% шанс)
- Бързи ГР (около 10 минути) - за трупане на парагони (камъните се подобряват с по-нисък процент)
- Големи ГР - за рекорди и допълнително вдигане на камъни
Ера и Сезон (Era & Season)
Играта се дели на още два режима - Сезон и Ера (не-сезон).
При участие в Сезон, с нов герой започвате от 0 (без злато, предмети и т.н.), като в Adventure Mode може по-лесно да вдигнете нивата от 1 до 70. Има много такива ръководства в Reddit и DiabloFans.
Героите в Ера остават незасегнати от тези в настоящия Сезон, като могат да ползват складираните от предни Ери и Сезони неща (предмети, парагони, камъни, злато).
Ако си имате наистина любим герой, с когото свързвате много положителни емоции и спомени, може да го "преродите" в Сезон, чрез опцията Rebirth, продължавайки играта с него, а предметите му ще се запазят в Ерата.
Видео
Няколко кратки клипа с част от полезните неща,изброени горе: Diablo 3 - Microguide Series
Успех!
п.с. ако имате други препоръки за подобряване на ръководството, споделете ги тук
Допринесли за ръководството:
- tERROR