Позволявам си да постна тази тема в секцията за "Официални новини от Blizzard", защото дефакто новината (малко закъсняла, но все пак новина) е от самите тях. Става дума за Саралин Смит, head of community development. Ето източниците:
https://www.influencerupdate.biz/news/6 ... fluencers/
https://www.youtube.com/watch?v=NEaIAPoCDPc
Значи, като се почне от самата и титла и длъжност "head of community development" ме заболява главата. Поне моето скромно разбиране е, че общностите за дадена игра (до колкото въобще има такива, при все, че в повечето случаи единственото общо м/ду индивидите, дето играят дадена игра е самата игра) би трябвало да се сформират едва ли не сами, по естествен път.
Има хубава игра, хората се радват и я промотират. Има скапана игра, хората я плюят и спират да играят. До голяма степен така стоят нещата и така си мисля, че е редно да бъде.
Е да, ама това Саралин Смит не я интересува. От статията разбирам, че Саралин иска да разработва общости за игрите на Blizzard. Предполагам, че концепцията за "Има хубава игра, хората се радват и я промотират. Има скапана игра, хората я плюят и спират да играят" не се харесва на Саралин Смит, като тя се мъчи да намери отговор на проблема... а именно моментът, в който играта ти се оказва скапана и играчите и плюят...
Какво е решението? Правиш си играта хубава, като заделяш достатъчно средства за разработка и тестване на играта? Наемаш подходяштите хора за даден жанр, за да направят така, че да покрива изискванията и критериите на феновете на дадения жанр, вместо да правиш манджа с грозде и да се опитваш да и пробутваш на всички, като в процеса отчуждаваш най-големите фенове?
Нищо подобно! Решението на Саралин е да вербува неотвърдени стриймъри с гледаемост под 100 човека на twitch, да ги промотира през battle.net апликацията, докато съберат 100тина хиляди последователи. В замяна от Blizzard очакват, че вербуваните стриймъри ще се ангажират с техните игри... като предполагам се досещате, че от тях също се очаква да не изказват критики...
За Саралин това е инвестиция...Blizzard has also contributed to creators, too. Smith used Hearthstone streamer Alexandra 'Alliestrasza' Macpherson as an example of this.
"When we first discovered her she had maybe 70 or 80 followers on Twitch, but we really liked her attitude," Smith said. "She had great values, great charisma. We decided to spotlight her even though she wasn't known yet."
Macpherson now boasts over 100,000 Twitch followers, and has grown as a result of the support offered from Blizzard in exchange for Macpherson's commitment to their title.
Също така се споменава, стриймъри и професионални играчи често били канени в Калифорния да тестват нови пачове и игри, преди ние простосмъртните да можем да тестваме. Как и по какви критерии тези подлоги са по-способни тестъри от истинските фенове на игрите така и не става ясно."Keep your eye out for up and coming talent and invest in them."
Пределно много пъти Blizzard са били критикувани, че игнорират отзвука и мненията от играчите по време на публичните тестове и в крайна сметка малоумни системи или бъгове достигат live версиите на игрите им. Примери много, но не ми се изброява, за това ще кажа само Battle for Azeroth и Azerite системата... малоумна система, която отчужди сумати играчи и до ден днешен се преработва...
Та да се чуди човек, как тъпунгерите от Blizzard не правят връзката, че да оставяш бездушни подлоги да ти тестват игрите (вместо да вземеш под внимание обосновани критики от сериозни играчи) не е добра идея...
В заключение само ще кажа, че да си вербуваш подлоги, клакьори и shill-ове не е нещо, за което трябва да се биеш в гърдите, и от което трябва да се гордееш. Сигурен съм, че много компании пробягват до подобни маневри, но не бях виждал такива, които да говорят опткрито за това...Influencers and pro-players of Blizzard titles are frequently invited to the company's campus in California, where they can test new updates and builds first, presumably before they go in to the public test regions.
Хем съм изненадан, хем не съм...
Весело посрещане на Новата година!